Altena Interim BV
MeerBusiness stelt vijf vragen aan Philip Willemse, Consultant Inkoop van Altena Interim BV, een interim-, detachering- en werving & selectiebureau.
Philip Willemse: "Wij kunnen heel snel handelen bij het invullen
van een interim functie omdat we een up-to-date database
hebben met meer dan 1.000 kandidaten."
1. Wat voor soort bedrijf is Altena Interim?
"Altena Interim is een interim-, detachering- en werving & selectiebureau. Wij richten ons speciaal op de vakgebieden Inkoop, Financiële functies en Project Management. De opdrachtgever besteedt de zoekopdracht aan ons uit, maar blijft continu op de hoogte van de ontwikkelingen en beslist vanzelfsprekend mee in de evaluatie", zegt Philip Willemse.
2. Wat maakt Altena Interim uniek?
"Wij zijn ervaringsdeskundigen op het gebied van Inkoop, Project Management en de Financiële functies, en wij hanteren duidelijke 1-op-1 taal. Dat betekent dat wij samen met de opdrachtgever uitzoeken welke soort functie ingevuld dient te worden en/of dat we samen het profiel van de kandidaat formuleren. De opdrachtgever kan vaak wel aangeven dat hij bijvoorbeeld een financieel persoon of inkoper nodig heeft, maar veelal is nog niet duidelijk welke functie precies. Bijvoorbeeld omdat de opdrachtgever zelf niet gespecialiseerd is in financiële of inkoop functies. Door onze vakkennis op deze gebieden kunnen wij, met de opdrachtgever, exact bepalen welke functie nodig is", verduidelijkt Willemse.
"Een andere unieke kant van Altena wordt duidelijk bij onze werkwijze bij de interim-functies. Voor deze functies is het van belang dat er snel gehandeld wordt. Immers er valt iemand uit bij een organisatie, om wat voor reden dan ook, en deze vacature moet zo snel mogelijk weer ingevuld worden. Daar hebben wij een up-to-date database voor met 1.000 kandidaten. In deze database houden wij nauwkeurig bij wie op opdracht zit en wie voor de betreffende functie beschikbaar is. Alles moet tot op de dag van vandaag in de database staan. Anders werkt het niet", zegt Philip. Daarnaast begeleiden wij de interim opdracht van intakegesprek tot en met het schaduwmanagement en borging van de opdracht. Een interimmer met veel externe marktkennis moet ook iets blijvends achterlaten vinden wij."
3. Kunt u wat vertellen over het ontstaan van Altena Interim?
"Zo’n zes jaar geleden was onze oprichter en eigenaar, Johan de Vos, al werkzaam als interim-consultant. Hij kreeg toen het verzoek of hij niet meer mensen wist voor die opdracht. Daar is hij toen heel goed in geslaagd en er kwamen al snel meerdere verzoeken voor het leveren van interim maar ook voor vast personeel. Naar aanleiding daarvan heeft hij toen Altena Interim opgericht. Als gevolg van het zoeken naar de juiste mensen voor een functie kwam daar al snel het volledige werving- en selectiewerk bij.
Ter ondersteuning van het werving- en selectiewerk hebben wij een professioneel assessment-programma opgezet. Dit is speciaal om kandidaten te testen op geschiktheid en competentie maar ook om hun loopbaantraject te kunnen bepalen" , vertelt Philip.
4. Wat zijn de plannen voor de toekomst?
"Wij willen vasthouden aan unieke kenmerken. Dus dat wat ik net heb toegelicht bij vraag 2", zegt Philip. "Onze ervaringsdeskundigheid en het snelle handelen d.m.v. de database zijn de pijlers van Altena. Daar gaan wij uiteraard mee verder. Verder werken wij nu voornamelijk voor opdrachtgevers in het gebied rondom Rotterdam, ten oosten van Zuid Holland. Dat zouden we graag verder willen uitbreiden. Dit willen we bereiken o.a. via het netwerk van MeerBusiness en daarom presenteren wij ons nu in ‘In the Picture’ van MeerBusiness", zegt Philip Willemse.
5. Wie zijn de mensen achter Altena Interim?
"We werken met een uitstekend team van zeven vaste mensen in Giessen.
Johan de Vos is eigenaar, oprichter, directeur, en ook nog steeds werkzaam als consultant. En ik ben consultant Inkoop", besluit Philip Willemse.
Altena Interim BV
Bedrijvenstraat 5a
4283 JJ Giesen
T:
0183-407560
F: 0183-407566
E: info@altena-interim.nl
I: www.altena-interim.nl